Объяснение Божественной Литургии. (Занятие 4). От пения Херувимской песни до Евхаристического канона. Священник Валерий Сосковец
    0 комментариев
    1 класс
    Величайшее чудо после Воскресения Иисуса Христа. Священник Валерий Сосковец. Проповедь по книге Деяний Святых апостолов в субботу 25 мая 2024г.
    0 комментариев
    2 класса
    25 МАЯ - ПРОСЛАВЛЕНИЕ (1913) СВЯЩЕННОМУЧЕНИКА ЕРМОГЕНА, ПАТРИАРХА МОСКОВСКОГО И ВСЯ РУСИ
    0 комментариев
    3 класса
    Евангелие дня - 25 мая суббота. Священник Валерий Сосковец и Роман Голованов (ТВ "Спас"). Разбор Евангелия от Иоанна 52 зачало (15,17 - 16,2). Что ждет в этой жизни поступающего по заповедям Христовым? Как жить в коллективе православному христианину?
    0 комментариев
    2 класса
    Священномученик Ермоге́н, патриарх Московский и всея Руси Священномученик Ермоген (Гермоген), патриарх Московский и всея Руси, родился около 1530 года в семье донских казаков. В миру носил имя Ермолай. Годы юношеского и зрелого возраста Ермогена совпали с выдающимися событиями отечественной истории: покорение Казани, Астрахани, Сибири; венчание Иоанна IV на всероссийское царство, издание Судебника, проведение первых Земских Соборов. Разделил будущий патриарх в полной мере и скорбь своего Отечества по поводу произвола Польши, которая, захватив часть исконно русских земель, преследовала там Православие, стремясь насадить церковную унию под началом Рима. Эти исторические события оказали глубокое влияние на Ермогена, подготовили его на служение Церкви и Отечеству. Служение будущего патриарха Церкви Христовой началось в Казани простым приходским священником при гостинодворской церкви во имя святителя Николая. По отзывам современников, священник Ермолай уже тогда был «муж зело премудростью украшенный, в книжном учении изящный и в чистоте жития известный». В 1579 году он, будучи пресвитером, стал свидетелем чудесного явления Казанской иконы Божией Матери. Бог судил ему первому «взять от земли» бесценный образ, показать его собравшемуся народу и затем торжественно, с крестным ходом, перенести в соседний Никольский храм. Вскоре священник Ермолай принял иноческий постриг с наречением имени Ермоген. По всей вероятности, пострижение происходило в Чудовом монастыре, который был назван им впоследствии обетным. Через несколько лет Ермоген был назначен архимандритом Спасо-Преображенского монастыря в Казани, а 23 мая 1589 года хиротонисан во епископа и стал первым митрополитом Казанским. На этой кафедре святитель Ермоген проводил широкую, плодотворную миссионерскую работу среди язычников и мусульман (татар), приводя их к православной вере. Во время служения будущего патриарха в Казани совершились явление и обретение чудотворной Казанской иконы Божией Матери в 1579 году. Будучи еще священником, он с благословения тогдашнего Казанского архиерея Иеремии переносил новоявленную икону с места обретения в церковь во имя святителя Николая. Обладая незаурядным литературным дарованием, святитель сам составил службу Божией Матери в честь иконы Ее Казанской, а также «Сказание о явлении Казанской иконы Божией Матери и совершившихся от нее чудесных исцелениях». Его тропарь «Заступнице Усердная» проникнут истинным вдохновением и глубоким молитвенным чувством. В сказании же он со смирением пишет о себе: «Я же тогда... хотя и был каменносердечен, однако прослезился и припал к Богородичному образу, и к чудотворной иконе, и к Предвечному Младенцу, Спасу Христу... И по велению Архиепископа, с прочими святыми крестами пошел я с иконою в находящуюся вблизи церковь святого Николая, который зовется Тульским...» В 1591 году святитель Ермоген собирал в кафедральный собор новокрещеных татар и в течение нескольких дней наставлял их в христианской вере. 19 января 1592 года святитель Ермоген направил патриарху Иову письмо, в котором сообщал, что в Казани не совершается особое поминовение православных воинов, жизнь положивших за веру и Отечество под Казанью, и просил установить определенный день памяти воинов. В ответ святителю Ермогену патриарх прислал указ от 25 февраля, который предписывал «по всем православным воинам, убитым под Казанью и в пределах казанских, совершать в Казани и по всей Казанской митрополии панихиду в субботний день после Покрова Пресвятой Богородицы и вписать их в большой синодик, читаемый в Неделю Православия». В 1595 году при деятельном участии святителя совершилось обретение и открытие мощей Казанских чудотворцев: святителей Гурия, первого архиепископа Казанского, и Варсонофия, епископа Тверского. Царь Феодор Иоаннович приказал соорудить в Казанском Спасо-Преображенском монастыре новую каменную церковь на месте прежней, где были погребены святые. Когда были обретены гробы святых, святитель Ермоген пришел с собором духовенства, повелел вскрыть гробы и, увидев нетленные мощи и одежды святителей, сообщил Патриарху и царю. По благословению святейшего патриарха Иова († 1605) и по повелению царя мощи новоявленных чудотворцев были поставлены в новом храме. Святой Ермоген сам составил жития святителей Гурия и Варсонофия, епископов Казанских. За выдающиеся архипастырские труды митрополита Ермогена избрали на первосвятительскую кафедру, а 13 июля 1606 года он был возведен собором святителей на патриарший престол в Московском Успенском соборе. Митрополит Исидор вручил святейшему патриарху Ермогену посох святителя Петра, Московского чудотворца († 3 января 1327), а царь принес в дар новому патриарху панагию, украшенную драгоценными камнями, белый клобук и посох. По древнему чину святейший патриарх Ермоген совершал шествие на осляти вокруг стен Кремля. Деятельность патриарха Ермогена совпала с трудным для Русского государства периодом Смутного времени – нашествием самозванца Лжедмитрия и польского короля Сигизмунда III. В этом подвиге патриарх Ермоген не был одинок: ему подражали и помогали самоотверженные русские люди. С особенным вдохновением противостоял святейший патриарх изменникам и врагам Отечества, желавшим поработить русский народ, ввести в России униатство и католичество и искоренить Православие. Когда в июне 1608 года самозванец подошел к Москве и расположился в Тушине, патриарх Ермоген направил мятежным изменникам два послания. В одном из них он писал: «...Вы забыли обеты православной веры нашей, в которой мы родились, крестились, воспитались и возросли, преступили крестное целование и клятву стоять до смерти за Дом Пресвятой Богородицы и за Московское государство и припали к ложно-мнимому вашему царику... Болит моя душа, болезнует сердце и все внутренности мои терзаются, все составы мои содрогаются; я плачу и с рыданием вопию: помилуйте, помилуйте, братие и чада, свои души и своих родителей, отшедших и живых... Посмотрите, как Отечество наше расхищается и разоряется чужими, какому поруганию предаются святые иконы и церкви, как проливается кровь неповинных, вопиющая к Богу. Вспомните, на кого вы поднимаете оружие: не на Бога ли, сотворившего вас? не на своих ли братьев? Не свое ли Отечество разоряете?... Заклинаю вас именем Бога, отстаньте от своего начинания, пока есть время, чтобы не погибнуть вам до конца». В другой грамоте первосвятитель призывал: «...Бога ради, познайте себя и обратитесь, обрадуйте своих родителей, жен и чад, и всех нас; и станем молить за вас Бога»... Тем временем в Москве начался голод. Первосвятитель повелел келарю Сергиевой обители Авраамию Палицыну открыть для голодающих монастырские житницы с хлебом. Патриарх Ермоген вдохновил иноков Троице-Сергиевой Лавры на самоотверженную героическую оборону обители от польско-литовских интервентов. Их многотысячный отряд осадил Лавру в сентябре 1608 года. Жестокая осада длилась 16 месяцев, но безуспешно: в январе 1610 года интервенты с позором отступили. В это время патриарх Ермоген продолжал рассылать свои послания, в которых убеждал народ в том, что Лжедимитрий II – самозванец, призывал подняться на защиту веры и Отечества. Вскоре праведный суд Божий свершился и над самозванцем, прозванным «тушинским вором». Его постигла печальная и бесславная участь; он был убит собственными приближенными 21 декабря 1610 года. Но Москва продолжала оставаться в опасности, так как в ней находились поляки и изменники-бояре, преданные Сигизмунду III – они желали видеть на русском престоле польского королевича Владислава, сына Сигизмунда. Этому решительно воспротивился патриарх Ермоген, совершавший в храмах особые молебны об избрании на царский престол «от кровей российского рода». На требование бояр написать особую грамоту к народу с призывом положиться на волю Сигизмунда патриарх Ермоген ответил решительным отказом и угрозой анафематствования. Он открыто выступил против иноземных захватчиков, призывая русских людей встать на защиту Родины. По благословению патриарха Ермогена из Казани была перенесена Казанская икона Пресвятой Богородицы (скорее всего – список с подлинной), которая стала главной святыней ополчения. Грамоты, рассылавшиеся патриархом Ермогеном по городам и селам, возбуждали русский народ к освобождению Москвы от врагов и избранию законного русского царя. Москвичи под водительством Козьмы Минина и князя Дмитрия Пожарского подняли восстание, в ответ на которое поляки подожгли город, а сами укрылись в Кремле. Совместно с русскими изменниками они насильно свели святого патриарха Ермогена с патриаршего престола и заключили в Чудовом монастыре под стражу. В Светлый понедельник 1611 года русское ополчение подошло к Москве и начало осаду Кремля, продолжавшуюся несколько месяцев. Осажденные в Кремле поляки не раз посылали к патриарху послов с требованием, чтобы он приказал русским ополченцам отойти от города, угрожая при этом ему смертной казнью. Святитель твердо отвечал: «Что вы мне угрожаете? Боюсь одного Бога. Если все вы, литовские люди, пойдете из Московского государства, я благословлю русское ополчение идти от Москвы, если же останетесь здесь, я благословлю всех стоять против вас и помереть за православную веру». Уже из заточения священномученик Ермоген обратился с последним посланием к русскому народу, благословляя освободительную войну против завоевателей. Но русские воеводы не проявили тогда единодушия и согласованности, поэтому не смогли взять Кремль и освободить своего первосвятителя. Более девяти месяцев томился он в тяжком заточении и 27 февраля 1612 года скончался мученической смертью от голода и жажды. Известие о его смерти еще более сплотило ополченцев. Близилась решительная битва. Последние три дня перед ней почти отчаявшееся русское воинство провело в посте и молитве. И 6 ноября 1612 года ожесточенное сопротивление польско-литовских отрядов было окончательно сломлено. Освобождение России, за которое с таким несокрушимым мужеством стоял святитель Ермоген, успешно завершилось по его предстательству. Тело священномученика Ермогена было погребено в Чудовом монастыре. Святость патриаршего подвига, как и его личности в целом, была озарена свыше позднее – при вскрытии в 1652 году его раки: через 40 лет после смерти патриарх Ермоген лежал как живой, и вскоре его тело было перенесено в Успенский собор Московского Кремля. В течение трех столетий из поколения в поколение передавалась память о патриархе Ермогене как святителе-мученике и росла народная вера в него как заступника и молитвенника за землю Русскую у Престола Вседержителя. В тяжкие годы отечественных бедствий молитвенная мысль народа обращалась к памяти патриарха-героя. Шли русские люди к его гробнице и со своими личными скорбями, недугами и болезнями, благоговейно призывая на помощь святителя Ермогена, веруя в него как теплого молитвенника и предстателя пред Господом. И Всемилостивый Господь вознаградил эту веру. Ко дню торжественного прославления, совпавшему с 300-летием со времени кончины священномученика Ермогена, в Москву стали стекаться верующие из всех концов России. Паломники спешили поклониться мощам святого патриарха, находящимся в Успенском соборе Кремля, где почти беспрерывно служились панихиды. Накануне прославления совершался крестный ход, во главе которого несли икону святителя Ермогена, а вслед за ней покров с гробницы, на котором святитель изображен в рост в мантии и с посохом. Рядом с иконой патриарха несли икону его сподвижника в духовной и патриотической деятельности по освобождению Русской земли от польско-литовских захватчиков преподобного Дионисия Радонежского. На колокольне Иоанна Великого светилась огромная надпись: «Радуйся, священномучениче Ермогене, Российския земли великий заступниче». Сотни тысяч свечей горели в руках верующих, прославлявших угодника Божия. По окончании крестного хода у раки с мощами патриарха началось чтение Пасхального канона с присоединением канона святителю Ермогену. Всенощное бдение совершалось под открытым небом на всех площадях Кремля. В эту ночь произошло несколько исцелений по благодатным молитвам святителя Ермогена. Так, например, один больной пришел в Успенский собор на костылях, но ощутил исцеление после того, как приложился к раке с мощами святителя. Исцелился другой больной, тяжко страдавший расслаблением. Его принесли на полотенце к раке священномученика Ермогена, где он получил полное исцеление. Эти и другие подобные исцеления, очевидцами которых были многочисленные верующие, стали знаменательным подтверждением святости нового русского чудотворца. В воскресенье, 25 мая 1913 года, в 10 часов утра совершалась Божественная литургия в Успенском соборе. На празднование торжества прославления нового святого прибыл блаженнейший Григорий, патриарх Антиохийский, возглавивший служение. По окончании литургии во всех храмах Москвы были отслужены молебны святителю Ермогену и совершен крестный ход в Московском Кремле, в котором приняли участие более 20 архиереев, сопровождавших торжественное шествие пением: «Святителю отче Ермогене, моли Бога о нас». Богослужение закончилось молитвой священномученику Ермогену. С этого дня началось литургическое почитание святителя Ермогена. Так исполнилось желание верующих русских людей, по молитвам которых Русская Православная Церковь получила благодатного Небесного покровителя нашего Отечества. Святейшим Синодом Русской Церкви установлены дни празднования священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси: 2 марта – преставление (сведения о жизни и подвиге помещены в этот день) и 25 мая – прославление в лике святителей. Велико общенациональное значение святителя Ермогена, неутомимого борца за чистоту православия и единство Русской земли. Его церковная и государственно-патриотическая деятельность в течение нескольких столетий служит ярким образцом пламенной веры и любви для русского человека. Церковная деятельность первосвятителя характеризуется внимательным и строгим отношением к богослужению. При нем были изданы: Евангелие, Минеи месячные за сентябрь (1607), октябрь (1609), ноябрь (1610) и первые двадцать дней декабря, а также напечатан «Большой Верховный Устав» в 1610 году. При этом святитель Ермоген не ограничивался благословением к изданию, но тщательно наблюдал за исправностью текстов. По благословению святителя Ермогена с греческого на русский язык была переведена служба святому апостолу Андрею Первозванному и восстановлено празднование его памяти в Успенском соборе. Под наблюдением первосвятителя были сделаны новые станки для печатания богослужебных книг и построено новое здание типографии, пострадавшее во время пожара 1611 года, когда Москва была подожжена поляками. Заботясь о соблюдении богослужебного чина, святитель Ермоген составил «Послание наказательно ко всем людям, паче же священником и диаконом о исправлении церковнаго пения». «Послание» обличает священнослужителей в неуставном совершении церковных служб – многогласии, а мирян – в неблагоговейном отношении к богослужению. Широко известна литературная деятельность первосвятителя Русской Церкви. Его перу принадлежат: повесть о Казанской иконе Божией Матери и служба этой иконе (1594); послание патриарху Иову, содержащее сведения о казанских мучениках (1591); сборник, в котором рассматриваются вопросы богослужения (1598); патриотические грамоты и воззвания, обращенные к русскому народу (1606-1613) и другие произведения. Отзывы современников свидетельствуют о патриархе Ермогене как человеке выдающегося ума и начитанности: «Государь велика разума и смысла и мудра ума», «чуден зело и многаго разсуждения», «зело премудростию украшен и в книжном учении изящен», «о Божественных словесех присно упражняется и вся книги Ветхаго закона и Новыя благодати, и уставы церковныя и правила законныя до конца извыче». Святитель Ермоген много занимался в монастырских библиотеках, прежде всего, в богатейшей библиотеке Московского Чудова монастыря, где выписывал из древних рукописей ценнейшие исторические сведения, положенные в основу летописных записей. В XVII веке летописцем «Воскресенской летописи» называли святейшего патриарха Ермогена. В сочинениях предстоятеля Русской Церкви и его архипастырских грамотах постоянно встречаются ссылки на Священное Писание и примеры, взятые из истории, что свидетельствует о глубоком знании Слова Божия и начитанности в церковной письменности того времени. С этой начитанностью патриарх Ермоген соединял и выдающиеся способности проповедника и учителя. Отзывы современников характеризуют нравственный облик первосвятителя как «мужа благочестиваго», «известнаго чистаго жития», «истиннаго пастыря стада Христова», «неложнаго стоятеля по вере христианской». Эти качества святителя Ермогена с особенной силой проявились в Смутное время, когда Русскую землю постигло несчастие внутреннего нестроения, усугубленное польско-литовским нашествием. В этот мрачный период первосвятитель Русской Церкви самоотверженно оберегал Русское государство, словом и делом защищая православную веру от латинства и единство нашего Отечества от врагов внутренних и внешних. Свой подвиг спасения Родины святитель Ермоген увенчал мученической кончиной, перешедшей в благодатное молитвенное Небесное заступничество за наше Отечество у Престола Святой Троицы.
    0 комментариев
    15 классов
    МОЛИТВА МАТЕРЕ КО ПРЕСВЯТЕЙ БОГОРОДИЦЕ О ВОИНЕ, НА ПОЛЕ БРАНИ СУЩЕМ. К кому возопию, Владычице, кому повем скорбь сердца моего, аще не Тебе, Царице Милосердая? Душа моя смятеся и уны дух мой, но скоро услыши молитву мою, веру укрепи, терпением огради и благою надеждою оживи. Пресвятая Богородице, Дево Чистая! Заступи, сохрани, покрый милостию Твоею чадо мое, воина [имярек], на поле брани сущаго, утверди его в вере истинней, огради от злобы врагов видимых и невидимых, сохрани его цела и невредима, подаждь силу ратное свое служение, яко крест, безпорочно понести и паки его в дом отчий возврати. Аминь. Молитва утверждена на заседании Священного Синода 29 декабря 2022 года (журнал № 131)
    0 комментариев
    29 классов
    24 мая - явление Иконы Пресвятой Богородицы "Тихвинская Болховская"
    0 комментариев
    41 класс
    Акафист святым равноапостольным Мефодию и Кириллу, учителем Словенским Кондак 1 Избраннии от Царя сил Господа Иисуса во апостоли языком словенским, Мефодие и Кирилле богомудрии, песньми восхваляем вас, предстателей наших; вы же, яко имущии дерзновение ко Господу, от всяких нас напастей предстательством вашим свободите, зовущих: Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Икос 1 Ангелов Творец и Господь сил предустави вас быти просветители языком словенским; того ради и благодать Его бе с вами, ограждающи и укрепляющи вас во вся дни живота вашего юже помощницу себе имуще, славу Божию во градех и пустынех делы и словесы вещали есте всем. Темже и мы, яко отрасль язык, верою Христовою от вас просвещенных, воспеваем вам, глаголюще: Радуйтеся, радости Евангельския благовестителие; Радуйтеся, чудодейственныя благодати носителие. Радуйтеся, скорби многи за имя Господне приявшии; Радуйтеся, прелести мира сего отвергшии. Радуйтеся, издетска Богом благословеннии; Радуйтеся, венцы исповедническими от Него украшеннии. Радуйтеся, яко славу человеческую презревше, в пустыни Господа искали есте; Радуйтеся, яко волю Его сильным мира сего со многим дерзновением благовестили есте. Радуйтеся, сих ради от Владыки всех в рай светел приятии; Радуйтеся, пред Ним наши теплии ходатаи. Радуйтеся, яко вашими молитвами вере нашей утверждение имамы; Радуйтеся, яко предстательством вашим ересей одоление стяжахом. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 2 Видев святый Кирилл, еще сый отрок, в нощи видение, яко избрати ему Софию деву сестру себе, родителем сия поведа. Тии же, разумевше зде волю Божию, во еже быти чаду их премудрости служителю, вельми о научении и наказании его пекошася, зряще же скорое его в разуме преспеяние, пояху Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум недоразуменный и естество сущих испытуя, Кирилл в премудрости паче сверстник своих преспеваше и, еще отрок сый, прославися, и в палатех царских во образ благий юному сыну цареву водворен бе. Но, богатство и славу земную презрев и еже едино на потребу спасения ища, в пустыню вселися, да пощеньми и молитвами безстрастия достигнет. Сих же ради и Мефодий, воевода уже сый, отыде на гору Олимп, идеже яко инок Господу служаше. Темже научимся и мы искушения мира презирати, наипаче же Христу Богу угождати, угодники Его воспевающе сице: Радуйтеся, славою, яже от человек, не прельстившиися; Радуйтеся, пустынножительству крепце прилепившиися. Радуйтеся, яко Господь просвещал вы есть в сониих и видениих; Радуйтеся, яко и мудрость человеческая пособствова вам во спасение. Радуйтеся, яко Слово Божие и святых отец писания паче философии возлюбили есте; Радуйтеся, яко Господня закона не слышателие забытливи бысте, но творцы. Радуйтеся, яко козни диавольския, на пустынножители находящия, победили есте; Радуйтеся, яко сих ради дадеся вам власть над искушеньми и страстьми. Радуйтеся, яко подвизи ваша стяжаша вам венец живота; Радуйтеся, яко и ныне подвижником и постником пособницы есте. Радуйтеся, всем грешным пред Богом блазии заступницы; Радуйтеся, душ наших от лести сатанинския защитницы. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык Словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 3 Сила молений царевых понуди святаго Кирилла пустыню оставити служения ради пастырска в Цареграде, идеже славу Божию ученьми и делы вещаше и ересь иконоборную посрамляше. Темже и нас, о святый отче, в православии утверди, отпадшия же от истинныя веры единоплеменники наша к единоверию возврати, да вси словене едиными усты вопиют о просветителех своих Христу Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имея премудрости силу, потекл еси, святый Кирилле, с монахом Георгием ко агаряном стязания ради о вере, и от святаго Григория Богослова духовно просвещаем, премудрость тайны Святыя Троицы во мнозех подобиих показал еси, посрамляя нечестивых силою словес твоих. Тии же, завистию распаляеми, восхотеша зелием погубити тя, егоже вкушь, не претерпел еси вреда, но здрав прибыл еси ко святому Мефодию во обитель и с ним купно иноческия труды паки подъял еси, и просветися пустыня подвигов ваших светом. Темже и нас предстательством вашим просветите, любовию поющих: Радуйтеся, доброгласнии славы Божия кимвали; Радуйтеся, Церкве Его твердии столпи. Радуйтеся, тайну Троицы в подобиих проповедавшии; Радуйтеся, воплощение Бога Слова пред сарацины нетрепетно исповедавшии. Радуйтеся, еллинов и иудеев и варваров просветителие; Радуйтеся, Триединаго Божества благовестителие. Радуйтеся, яко вами посрамися лесть иконоборная; Радуйтеся, яко от вас увядает нечестие агарянское. Радуйтеся, яко истину Христову неведущии имут вы учители; Радуйтеся, яко искушаемии сомнением обретают вы в вере наставители. Радуйтеся, яко прогневавшии Господа имут вас пред Ним предстатели; Радуйтеся, яко угождающии Ему имеют вы покровители. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 4 Бурю различных бед и зол, на языки словенския находящую, предстательством вашим разорите, преподобнии, яко служений многих жребий прияли есте, и во апостольстем бо лице, и в преподобных сонме, и во учителей чести, и во исповедников воинстве вчини вас Господь, да вси словене вопиют Ему о вас: Аллилуиа. Икос 4 Слыша царь Козареск, яко истинная вера в стране еллинов исповедуется, испроси себе от царя Византийска учителей православия. Сей же умоли святых Кирилла и Мефодия оставити пустыню и плыти понтом Евксинским к козаром. К нимже пришедше, святая братия обратиша сердца их ко Христу и спасительное Крещение преподаша им. С темиже и мы прославим равноапостольных братий, глаголюще: Радуйтеся, не убоявшиися снити ко варваром с Евангельским благовестием; Радуйтеся, озарившии море славным своим тамо шествием. Радуйтеся, яко святаго апостола Климента нетленныя мощи от вас обретены быша; Радуйтеся, яко того помощию нечестие козарско от вас посрамися. Радуйтеся, яко свет Христов стране полуночной преподали есте; Радуйтеся, яко праведности вашея слава во вся концы земли распростреся. Радуйтеся, Церкве Христовы предстательство и утверждение; Радуйтеся, от ересей и расколов наше крепкое ограждение. Радуйтеся, от агарян и иудей приявшии за Христа укорение; Радуйтеся, от мощей мученика снискавшии благословение. Радуйтеся, почитанию угодников благим образом жития вашего нас научившии; Радуйтеся, и сами, яко угодницы Божии, от всех православных исповедуемии. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 5 Боготечная звезда явися вам святаго Климента нетленное тело, восплыв на волнах понта Евксинскаго, на егоже дне от семисот лет сокрыто лежаше. Вам же явил е есть творяй чудеса Господь в знамение трудов апостольских и скорбей исповеднических ваших. Еже разумевше, возописте Богу: Аллилуиа. Икос 5 Видевше святая братия соплеменныя им словены истинную веру исповедующа, слово же Божие своим им языком чести не ведуща, потщашася Божественныя книги на язык словенск прелагати, да вси людие на сроднем им языце единаго всех Господа прославят; темже и мы прославим Господа о святителех наших, имже возопиим: Радуйтеся, подателие Христова света народом иноплеменным; Радуйтеся, просветителие словен, вам соплеменных. Радуйтеся, делателие винограда Христова; Радуйтеся, пастырие добрии стада Иисусова. Радуйтеся, слова Божия вернии толковницы; Радуйтеся, наши блазии и кротцыи учителие. Радуйтеся, мир Христов с собою всюду пронесшии; Радуйтеся, мир весь светом учений ваших просветившии. Радуйтеся, и ныне приемлющии моления нас грешных; Радуйтеся, и ныне посылающии утешение печальным. Радуйтеся, всех, за истину угнетенных, прибежище; Радуйтеся, Духа Святаго пречестное жилище. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 6 Проповедницы богоноснии бывше, святая братия во страны словенския идоша просветити новокрещенныя люди Христовым учением. Тии же, узревше вас, яко ангелов светлых, спасение благовестити грядущих, яко пастырей добрых, душу свою за овцы полагающих, возопиша прославляющему святыя Своя Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсиявшей в Моравии заре истинныя веры, испросиша князи словенстии от царя Византийскаго во страны своя учители и утвердители людем. Сих же моления услышавше, святии Мефодий и Кирилл во страны словенския подвигошася, проповедающе Евангелие Царствия Божия словенским народом. Еже уведевше, возрадовашася словене и, отвсюду ко святым братиям притекающе, закону Божию поучахуся, Господа славяще и просветители своя хваляще, с нимиже и мы вкупе воспоим Мефодия и Кирилла, взывающе: Радуйтеся, апостоли наши богоглаголивии; Радуйтеся, учителие наши благодатнии. Радуйтеся, исповедницы наши, многое дерзновение имущии; Радуйтеся, пустынницы наши преподобнии. Радуйтеся, молитвенницы наши теплии; Радуйтеся, чудотворцы наши светлии. Радуйтеся, славити Бога всеми языки завещавшии; Радуйтеся, триязычную ересь добльственно обличившии. Радуйтеся, словеном в год скорби утешение; Радуйтеся, во обстояниих тяжких надеждо их и заступление. Радуйтеся, приносящии ко Владыце всех наши покаянныя молитвы; Радуйтеся, и сами о нас к Нему выну молящиися. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 7 Хотяще изгнати вы из стран словенских, священницы латинстии оклеветаша вы пред епископом Римским. Егда же сей с мощми святаго Климента пришедших вас узре и правоверие ваше и доброе житие уведе, абие посрами клеветавшия на вы корыстолюбцы, вас же именем Христовым благослови, поя Богу: Аллилуиа. Икос 7 Дивнии апостоли явишася святая братия, не имуще покоя в трудех своих: святый бо Кирилл от подвигов многих изнемог, скоро по пришествии в Рим живот свой сконча. Святый же Мефодий ревностию брата своего укреплен и от папы Адриана благодатию архиерейскою почтен, к подвигом новым в Моравию и Паннонию возвратися, идеже труды множайшия понесе; имже дивящеся, воспоим святую братию, зовуще: Радуйтеся, добрии слузи Христовы; Радуйтеся, яко даже до смерти верни истине пребыли есте. Радуйтеся, Господеви, а не человеком угождавшии; Радуйтеся, имене Его ради поношения от человек приявшии. Радуйтеся, чрез все житие на ниве Господней потрудившиися; Радуйтеся, и по смерти от паствы своея любовию не отлучившиися. Радуйтеся, свет миру и соль земли бывшии; Радуйтеся, яко светильник, горяй во тьме, языком светившии. Радуйтеся, яко град верху горы, от верных и неверных не утаивыйся; Радуйтеся, заповеди Господни сотворшии и иных научившии. Радуйтеся, сего ради велии во Царствии Божием нареченнии; Радуйтеся, на земли в Церкви Господней прославленнии. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 8 Странно преставление святаго Кирилла всем явися, не о жизни бо временней помышляше, но Господа о новопросвещенных им церквах моляше, да утвердит я в Православии и от триязычныя ереси и прочих напастей и бед оградит я, святаго же Мефодия увещаваше, глаголя: «Се, брате, супруга волов бяхове, едину бразду тяжуща, и аз на лесе падаю, течение скончав; ты же любиши святую гору вельми, не мози убо горы ради оставити учения языков словенских». Темже, толицей ревности святых братий дивящеся, воспоим Богу: Аллилуиа. Икос 8 Весь предан быв душею же и телом заветам брата своего, святый Мефодий не убояся прещений княжеских, ни клевет от иереев латинских, ни заточения темнична, но вся сия, яко доблий воин Христов, претерпевая, не преста языки словенския и паству свою добре правити и просвещати, дондеже в старости опочи и к святому Кириллу во блаженную обитель райскую преставися. К ним же мы воспоим тепле: Радуйтеся, венцем терпения на земли венчаннии; Радуйтеся, светом вечным на небеси осияннии. Радуйтеся, подвижницы, нищии духом, яко ваше есть Царствие Небесное; Радуйтеся, плакавшии много, яко обильно утешистеся. Радуйтеся, кротцыи, яко наследисте во Христе земли словенския; Радуйтеся, алкавшии и жаждавшии правды, яко насытистеся в селениих небесных. Радуйтеся, милостивии, яко не сами токмо помиловани есте, но и иным милости от Бога ходатаи бысте; Радуйтеся, чистии сердцем, яко днесь Бога лицем к лицу зристе. Радуйтеся, миротворцы человеком бывшии, яко сынове Божии нарекостеся; Радуйтеся, изгнаннии правды ради, яко ваше есть Царствие Божие. Радуйтеся, яко возненавидени бысте от человек и гонение и клеветы прияли бысте Христа ради; Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 9 Всякия козни, на страны словенския находящия, бодро разоряли есте, преподобнии, темже и ныне не оставите нас, смиренных и грешных, но вся словены в Православии и единомыслии утвердите, да вси едиными усты и единым сердцем вопиют прославившему вас Богу: Аллилуиа. Икос 9 Вития многовещанныя, яко рыбы безгласны, зрим о вас, преподобнии, недоумеют бо, како и в пустыни духом витали есте, и посреде человек неусыпными подвиги подвизастеся. Мы же, радующеся, яко таковые имамы учители и молитвенники, прославляем вас, глаголюще: Радуйтеся, истинныя веры исповедницы; Радуйтеся, Царствия Божия наследницы. Радуйтеся, ереси иконоборныя обличителие; Радуйтеся, иудейства посрамителие. Радуйтеся, триязычную ересь поправшии; Радуйтеся, словеном двери Царствия Небеснаго отверзшии. Радуйтеся, воини Христови, еще в житии от Него славою венчаннии; Радуйтеся, и в славе своей дух смиренномудрия соблюдшии. Радуйтеся, злая, яко Исаия и Иеремия, от единоплеменных за благая приявшии; Радуйтеся, яко Даниил и Есфирь, за язык свой ходатайствовавшии. Радуйтеся, со всеми святыми немерцающим светом осияваемии; Радуйтеся, со всеми угодники Божии о нас грешных Господу молящиися. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 10 Спасти хотя новое стадо Христово от волков мысленных, святый Мефодий на одре смертном ученики своя вельми моляще твердо стояти во истинней вере, ниже козней вражеских устрашатися, но и в скорбех и напастех за вся благодарити Бога, поюще: Аллилуиа. Икос 10 Стена есте всем, о православии трудящимся, и заступление к вам с верою притекающим, Meфодие и Кирилле богомудрии, ибо небесе и земли Творец избра вас быти на земли ловцы человеком, послежде же на небесех к лику апостол сопричте. Темже и нам умолите благодати Его даром податися, умиленно вопиющим таковая: Радуйтеся, добродетельми, яко виссоном, украшеннии; Радуйтеся, в премудрости с Соломоном сравнившиися. Радуйтеся, воздержанием и молитвою великим Антонию и Пахомию уподобльшиися; Радуйтеся, яко Великий Василий и Иоанн Златоустый, силою слова одареннии. Радуйтеся, яко целомудрием Иосифу подобни бысте; Радуйтеся, терпению Иовлему подражавшии. Радуйтеся, незлобием царю и пророку Давиду соревновавшии; Радуйтеся, ревностию по вере Илии уподобившиися. Радуйтеся, яко, подобно Павлу и Иоанну Богослову, Христа Бога возлюбили есте; Радуйтеся, яко Даниил и трие отроцы, мужественно Бога прославившии. Радуйтеся, яко ангелом и святым Божиим сожительствуете; Радуйтеся, яко и мы грешнии имя ваше с верою призываем. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 11 Пение благодарное приносяще ко Господу, предстателие нам грешным вас даровавшему, со умилением молим вы, святии учителие наши, не возгнушатися нас лености ради нашея, ниже отступити от нас тяжких ради беззаконий наших, но милосердие от Господа всем испросити, вопиющим Ему о вас: Аллилуиа. Икос 11 Светозарную апостол словенских двоицу восхваляюще, вернии, устранимся своих распрей и раздоров, паче же разделений в вере, единение же духа в союзе мира блюдуще, воспоим святых учителей тако: Радуйтеся, громогласныя трубы Евангельскаго благовестия; Радуйтеся, гусли сладкозвучныя проповеди спасения. Радуйтеся, крепцыи правды насадителие; Радуйтеся, непоколебимии неправды истребителие. Радуйтеся, радости податели всем бывшии; Радуйтеся, скорбей нападения отвсюду восприявшии. Радуйтеся, мзды и воздаяний трудом своим от человек не искавшии; Радуйтеся, о неблагодарных людех Богу молившиися. Радуйтеся, ангел Божиих и святых Его подвиги и добродетельми своими радовавшии; Радуйтеся, радости вечныя купно с ними во обителех блаженных наслажденнии. Радуйтеся, звезды, светом истины сияющия; Радуйтеся, сами добродетелей ваших светом осияннии. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 12 Благодать единения и мира испросите нам, преподобнии, и мир во всем мире до конца мирскаго жития вашего благовестившии, яко да и мы, от всех расколов и искушений свобождшеся, в мире воспоим, яко други, вас возлюбившему единому миротворцу всех Господу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще ваше дивное житие на земли и славу, яже на небеси, помышляюще, смиренно молим вас, святии учителие, силу свыше православным христианом на враги невидимыя и видимыя даровавшия, и народы словенския в единение веры приведшия, вси воспевают, верно взывающе: Радуйтеся, православия твердое ограждение; Радуйтеся, неверия живое обличение. Радуйтеся, исхождение Духа Святаго от Отца точию, яко отдревле прияхом, исповедавшии; Радуйтеся, службу Божию совершати комуждо своим еси языком завещавшии. Радуйтеся, праведных в праведности утверждение; Радуйтеся, и беззаконных к закону обращение. Радуйтеся, яко вами и мы во исполнение Церкве внидохом; Радуйтеся, яко вами слово Божие на сроднем нам языке достиже. Радуйтеся, яко молитвами вашими, аки забралом крепким, от врагов наших ограждаемся; Радуйтеся, яко предстательством вашим вечныя жизни сподобляемся. Радуйтеся, всем словеном пастырие и отцы, ихже ради есмы вси братие; Радуйтеся, яко вас ради братия суще по плоти и по духу братия Христу сотворихомся. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 13 О, пречуднии и предивнии язык словенских учителие, святии равноапостольнии Мефодие и Кирилле, нынешнее приемше моление наше, вся словены от находящих им зол и бед свободите, в мире и единении соблюдите и к Царствию Небесному предстательством вашим приведите всех, во умилении о вас поющих Богу: Аллилуиа. [Се́й конда́к глаго́лется три́жды.] [Далее повторяем 1‑е икос и кондак:] Икос 1 Ангелов Творец и Господь сил предустави вас быти просветители языком словенским; того ради и благодать Его бе с вами, ограждающи и укрепляющи вас во вся дни живота вашего юже помощницу себе имуще, славу Божию во градех и пустынех делы и словесы вещали есте всем. Темже и мы, яко отрасль язык, верою Христовою от вас просвещенных, воспеваем вам, глаголюще: Радуйтеся, радости Евангельския благовестителие; Радуйтеся, чудодейственныя благодати носителие. Радуйтеся, скорби многи за имя Господне приявшии; Радуйтеся, прелести мира сего отвергшии. Радуйтеся, издетска Богом благословеннии; Радуйтеся, венцы исповедническими от Него украшеннии. Радуйтеся, яко славу человеческую презревше, в пустыни Господа искали есте; Радуйтеся, яко волю Его сильным мира сего со многим дерзновением благовестили есте. Радуйтеся, сих ради от Владыки всех в рай светел приятии; Радуйтеся, пред Ним наши теплии ходатаи. Радуйтеся, яко вашими молитвами вере нашей утверждение имамы; Радуйтеся, яко предстательством вашим ересей одоление стяжахом. Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Кондак 1 Избраннии от Царя сил Господа Иисуса во апостоли языком словенским, Мефодие и Кирилле богомудрии, песньми восхваляем вас, предстателей наших; вы же, яко имущии дерзновение ко Господу, от всяких нас напастей предстательством вашим свободите, зовущих: Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие. Молитва святым равноапостольным Мефодию и Кириллу, учителем словенским О, преславнии язык словенских учителие и просветителие, святии равноапостольнии Мефодие и Кирилле. К вам, яко чада ко отцем, светом учений и писмен ваших просвещеннии и в вере Христовой наставленнии, ныне усердно прибегаем и в сокрушении сердец наших молимся. Аще бо и завет ваших, яко чада непокоривая, не соблюдохом и о угождении Богу, якоже учисте, небрегохом, и от единомыслия и любве, юже словеном, яко братиям в вере и по плоти, добре завещасте, отпадохом, обаче, якоже древле в житии вашем неблагодарных и недостойных не отвращасте тщи, но благими за злая воздавасте, тако и ныне грешных и недостойных чад ваших молитвы не отвратите, но, яко велие имуще дерзновение ко Господу, прилежно Того молите, да наставит и обратит нас на путь спасения, распри же и раздоры, посреде единоверных братий возникающия, умирит, отпадшия паки во единомыслие приведет и всех нас единением духа и любве во единей, Святей, Соборней и Апостольстей Церкви соединит. Вемы бо, вемы, яко много может молитва праведника ко благосердию Владыки, аще и о грешных людех приносима бывает. Не оставите убо нас, унылых и недостойных чад ваших, ихже грех ради паства ваша, вами собранная, враждою разделяема и соблазны от иноверных прельщаема, умалися, овцы же ея словесныя разсеваемы, от волков мысленных восхищаются, дадите убо нам молитвами вашими о православии ревность, да ею возгреваеми, отеческая предания добре сохраним, уставы и обычаи церковныя верно соблюдати потщимся, всяких лжеучений странных отбежим и тако, в житии богоугоднем на земли преспевающе, жизни райския на небеси сподобимся, и тамо с вами вкупе Владыку всех, в Троице Единаго Бога прославим во веки веков. Аминь.
    0 комментариев
    22 класса
    Объяснение Божественной Литургии. (Занятие 3). Священник Валерий Сосковец
    0 комментариев
    1 класс
    Икона Богородицы Киево-Братская Чудотворная Киево-Братская икона Божией Матери была явлена в 1654 году и первоначально была местной в Борисоглебской церкви города Вышгорода (Киевского). В 1662 году, во время войны с Польшей (1659–1667 гг.), городу был нанесен большой ущерб со стороны воевавших против России в союзе с поляками крымских татар. Храм святых страстотерпцев Бориса и Глеба был разорен и поруган неприятелем. Но Промыслом Божиим чудотворная икона Божией Матери была сохранена, ее своевременно вынесли из храма и пустили по Днепру, а мощи святых сокрыли под спудом. Река вынесла святую икону к берегу Подола в Киеве, где она была с великой радостью принята православными и с подобающими почестями перенесена в Братский монастырь, от названия которого и получила свое наименование. Там святой образ пребывал в течение долгого времени. В описи церковного имущества Киево-Братского монастыря, произведенной в 1807 году, приводится описание чудотворной иконы. В 1919 году Братский монастырь был закрыт, а образ Киево-Братской Богородицы считался утерянным. Отсутствие до 90-х годов XX века информации о святынях обители в течение долгого времени воспринималось как подтверждение гибели образа. Однако исследования последних лет показали, что икона вошла в число пяти наиболее ценных икон монастыря, переданных в учрежденный в 1926 г. на территории Киево-Печерской лавры Всеукраинский музейный городок. В 1948 г. эта группа икон впервые была зафиксирована в книге учета Национального художественного музея Украины (НХМУ) с пометкой о неизвестности их судьбы до поступления в музей. Повторное обретение Киево-Братской иконы произошло в начале 2000-х годов, когда сотрудниками НХМУ была установлена связь этих памятников с Братским монастырем. В настоящее время Киево-Братская икона находится в собрании НХМУ1. Повторное обретение иконы воспринимается как подтверждение чудотворности образа. Празднования Киево-Братской иконе Божией Матери совершаются трижды в году: 6 сентября, 10 мая и 2 июня. Все они посвящены чудесному явлению святой иконы в 1654 году. Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Киево-Братской» О, Пресвята́я Госпоже́, Пречи́стая Влады́чице Богоро́дице. При́зри Всеми́лостивым Твои́м о́ком на на́с, предстоя́щих пред пречи́стым Твои́м о́бразом, Ки́ево-Бра́тским нарица́ющимся, и моля́щихся Ти́ пред ни́м. Да возсия́ет неизрече́нный све́т Возлю́бленнаго Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́ в сердца́х на́ших. Да бу́дет во́ля Его́ чрез все́ житие́ на́ше. Да да́рует на́м проще́ние и очище́ние все́х грехо́в и прегреше́ний на́ших. Не и́мамы ины́я по́мощи, ни ины́я наде́жды, то́кмо Тебе́, Пречи́стая. Я́коже в дре́вния времена́ гра́д Вы́шгород и зе́млю Ки́евскую просла́вила еси́ зна́мениями и чудесы́ от ико́ны Твоея́ чу́дныя, егда́ инове́рнаго ага́рянина чу́дным о́бразом от во́днаго потопле́ния в реце́ Днепре́ спасла́ еси́, и до оби́тели Ки́ево-Бра́тския неврежде́нна доста́вила еси́, и та́мо и́стинное покая́ние его́ прия́ла еси́, и све́том свята́го креще́ния просвети́в, во А́нгельский чи́н в се́й оби́тели облекла́ еси́, и те́м ко спасе́нию и и́стинныя ве́ры правосла́вныя утвержде́нию путеводи́ла еси́. Сего́ ра́ди и мы́, гре́шнии и недосто́йнии, дерза́юще про́сим и мо́лим: не отри́ни на́с, моля́щихся Ти́, пред се́ю ди́вною и чудотво́рною ико́ною Твое́ю. Укрепи́ ве́ру в на́с пра́вую, да́руй любо́вь дру́г ко дру́гу нелицеме́рную. Бу́ди Взбра́нной Воеводой на вся́ ви́димая и неви́димая враги́ на́ша: неве́рных к правове́рию обрати́, ве́рных же на пу́ть покая́ния и спасе́ния наста́ви. Помози́, Госпоже́ Влады́чице, воздви́гнути хра́м и оби́тель ди́вному и сла́вному, достопоклоняемому А́нгелы и челове́ки, и́мене Твоему́, в че́сть и па́мять чудотво́рнаго о́браза Твоего́ Ки́ево-Бра́тскаго. Да и в хра́ме се́м и оби́тели се́й, па́че же в душа́х и сердца́х на́ших, просла́вим Тя́, Хода́таицу и Моли́твенницу за ро́д на́ш, и Тобо́ю сла́ву возсле́м Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
    0 комментариев
    28 классов
Объяснение Божественной Литургии. (Занятие 4). От пения Херувимской песни до Евхаристического канона. Священник Валерий Сосковец
Величайшее чудо после Воскресения Иисуса Христа. Священник Валерий Сосковец. Проповедь по книге Деяний Святых апостолов в субботу 25 мая 2024г.
Евангелие дня - 25 мая суббота. Священник Валерий Сосковец и Роман Голованов (ТВ "Спас"). Разбор Евангелия от Иоанна 52 зачало (15,17 - 16,2).
Что ждет в этой жизни поступающего по заповедям Христовым? Как жить в коллективе православному христианину?
211684506463

Олег Табакар

Священномученик Ермоге́н, патриарх Московский и всея Руси
Священномученик Ермоген (Гермоген), патриарх Московский и всея Руси, родился около 1530 года в семье донских казаков. В миру носил имя Ермолай. Годы юношеского и зрелого возраста Ермогена совпали с выдающимися событиями отечественной истории: покорение Казани, Астрахани, Сибири; венчание Иоанна IV на всероссийское царство, издание Судебника, проведение первых Земских Соборов. Разделил будущий патриарх в полной мере и скорбь своего Отечества по поводу произвола Польши, которая, захватив часть исконно русских земель, преследовала там Православие, стремясь насадить церковную унию под началом Рима. Эти исторические события оказали глубок
МОЛИТВА МАТЕРЕ КО ПРЕСВЯТЕЙ БОГОРОДИЦЕ О ВОИНЕ, НА ПОЛЕ БРАНИ СУЩЕМ.
К кому возопию, Владычице, кому повем скорбь сердца моего, аще не Тебе, Царице Милосердая? Душа моя смятеся и уны дух мой, но скоро услыши молитву мою, веру укрепи, терпением огради и благою надеждою оживи. Пресвятая Богородице, Дево Чистая! Заступи, сохрани, покрый милостию Твоею чадо мое, воина [имярек], на поле брани сущаго, утверди его в вере истинней, огради от злобы врагов видимых и невидимых, сохрани его цела и невредима, подаждь силу ратное свое служение, яко крест, безпорочно понести и паки его в дом отчий возврати. Аминь.
Молитва утверждена на заседании Священного Синода 29 декабря 2022 года (журнал № 131)
Акафист святым равноапостольным Мефодию и Кириллу, учителем Словенским
Кондак 1
Избраннии от Царя сил Господа Иисуса во апостоли языком словенским, Мефодие и Кирилле богомудрии, песньми восхваляем вас, предстателей наших; вы же, яко имущии дерзновение ко Господу, от всяких нас напастей предстательством вашим свободите, зовущих:
Радуйтеся, Мефодие и Кирилле, язык словенских апостоли и богомудрии учителие.
Икос 1
Ангелов Творец и Господь сил предустави вас быти просветители языком словенским; того ради и благодать Его бе с вами, ограждающи и укрепляющи вас во вся дни живота вашего юже помощницу себе имуще, славу Божию во градех и пустынех делы и словесы вещали есте всем. Темже и мы, яко о
Объяснение Божественной Литургии. (Занятие 3). Священник Валерий Сосковец
Икона Богородицы Киево-Братская
Чудотворная Киево-Братская икона Божией Матери была явлена в 1654 году и первоначально была местной в Борисоглебской церкви города Вышгорода (Киевского).
В 1662 году, во время войны с Польшей (1659–1667 гг.), городу был нанесен большой ущерб со стороны воевавших против России в союзе с поляками крымских татар. Храм святых страстотерпцев Бориса и Глеба был разорен и поруган неприятелем. Но Промыслом Божиим чудотворная икона Божией Матери была сохранена, ее своевременно вынесли из храма и пустили по Днепру, а мощи святых сокрыли под спудом. Река вынесла святую икону к берегу Подола в Киеве, где она была с великой радостью принята православными и с подобающими
Показать ещё